Nezávod, třetí vydání

http://new.biketrial-olomouc.cz/wp-content/uploads/2017/11/NEZAVOD2017.jpgZveme vás na další edici oblíbeného kyblíkového Nezávodu! Chcete jet bílou trať? Jeďte si bílou. Nebo zelenou? Prosím, jak je libo. Na jedno kolo nebo třeba na pět, vše je na vašem rozhodnutí. Dokonce i to, jakou cenu vyhrajete. Kdy? Kde? Jak? Čtěte propozice dále. Po nezávodu se můžete přesunout na sál Domu dětí na slavnostní vyhlášení sezony, případně zůstat až do noci na posezení v restauraci.

Propozice Nezávodu

pořadatel: Biketrial klub Olomouc
datum: sobota, 1. prosince 2018
čas konání: 10:00 – 13:00
místo konání: tréninková hala, Fort IV., areál firmy Smětal (viz Kde trénujeme)
počet sekcí: 5+1 = 6 (5x překážky, 1x rovnováha)
počet kol: kolik chcete a kolik stihnete
kategorie: od promesy po cadety – na jakou si troufnete
bodování: podle nových UCI Trials pravidel (tj plus deset bodů za každou čistě projetou branku)
start: v kolik přijedete, v tolik můžete startovat…
startovné: 20 Kč / jedno kolo
ceny: podle počtu bodů si sami vybíráte z kyblíku cen
bufet: ano, bude

Princ

ip Nezávodu je jednoduchý: čas startu není určený, přijeďte, kdy vám to vyjde. Hala bude otevřená od 10 do 13 hodin. Za 20,- Kč si koupíte bodovací kartu na 1 kolo, zvolíte si libovolně kategorii bez ohledu na věk a vyrazíte do sekcí. Těch je připraveno 6: pět je “klasických” s překážkami, šestá je “pouze rovnováha” na kladinách. Až všech šest sekcí projedete, vraťte se na start a tam si podle počtu dosažených trestných bodů můžete sami vybrat svou odměnu / cenu – za hodně bodů z “lepšího” kyblíku, za málo bodů z “horšího” kyblíku.  A jestli chcete, kupte si další kartu a hurá do dalšího kola – jako na kolotoči.

Nová pravidla UCI, platná od 15. října 2018:

– trestné body se počítají stejně jako dosud (0 až 5 trestných bodů, TB) za každý dotek země / překážky nohou, pedálem, ližinou atd. Výjimku má kategorie promesa, která se smí dotýkat pedálem a ližinou

– po dosažení pěti trestných bodů jezdec končí a musí opustit sekci

– čas na průjezd sekcí jsou max. 2 minuty, po jeho překročení (tj jakmile stopky ukážou 2:01), dostává pět trestných bodů a musí opustit sekci (ruší se tedy pravidlo +1 TB za každých 10 sekund)

– v každé sekci je právě 6 branek v barvě kategorie. Pokud jezdec projede úsek / branku čistě (bez zisku trestného bodu), dostává +10 kladných bodů. Celkem tedy může získat maximálně 60 bodů na sekci.

úsekem se rozumí část tratě od předchozí branky po další branku. První úsek začíná startovní čarou sekce a končí brankou číslo 1. Druhý úsek začíná těsně za brankou číslo 1 a končí brankou číslo 2 a tak dále. Poslední, šestý úsek, končí až cílovou páskou.

– pro vjezd a výjezd do/ze sekce se počítá přední osa

– pro průjezd branky se počítají obě osy kol (musí projít jak přední, tak zadní)

– pokud jezdec získá trestný bod mezi brankami, plusové body v tomto úseku už nedostane.

– branky musí projet všechny a v daném pořadí. Vynechaná branka = 5 TB

– branka může být rozdělena na dílčí branky 1A, 1B, 1C a tak dále. V tomto případě musíte projet všechny tyto dílčí branky, aby se vám branka (resp. úsek) započítal.

– po ukončení sekce se zapíší do karty jen plusové body, trestné body z dojeté sekce jsou zapomenuty. Trestné body tedy slouží jen k tomu, aby se vědělo, jestli jezdec ještě smí nebo naopak už nesmí pokračovat ve sbírání bodů na té dané sekci.

– vítězí ten, kdo má víc bodů. Při rovnosti rozhoduje větší počet sekcí za 60 bodů, za 50 bodů a tak dále (obdobně, jako podle dosavadních pravidel rozhodoval větší počet nul, jedniček atd.) Teprve pokud nelze jinak rozhodnout, bere se čas závodu

UCI2019

Příklad

Po startu (přední osa překročila startovní pásku) dojede čistě k brance č. 1, čistě ji projede (obě osy protnou branku) a jakmile je zadní osou za brankou, automaticky začal druhý úsek. Jede k brance č. 2, ale než k ní dojede, šlápne si. Má +1 TB a i kdyby nyní projel branku č. 2 čistě, body se mu už nepřičtou. Projet ji ale musí, jinak by nemohl pokračovat do trojky. Branku číslo 3 si netroufá projet, tak volí taktické tahání (dostává další trestný bod a nepřipisuje si žádné plusové), ale dostal ze za ni a může pokračovat k brance č. 4. Projíždí ji (+10 b), stejně jako branku č. 5 (+10 b, celkem už tedy 30 b). Poslední branka (č. 6) se mu pak započítá, jen když ji překoná a stihne dojet v limitu 2 minut do cíle.

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice UCI, závody. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *