Nesmíme zapomínat na to, že jsme automotoklub. I když těžiště naší činnosti je v nemotorovém biketrialu, tak fanoušků benzínu, ojnic, pístů a výfuků je mezi námi poměrně dost. Hamerský Fechtl Cup je pro ně velkým svátkem, na který se těší už od jara. Letos se svými stroji z Olomouce na Vysočinu zamířili Vašek Hrdlička, Tomáš Valenta a Honza Šmiřák – zejména poslední jmenovaný svou vážnou tváří a novotou a čistotou vonící nažehlenou montérkovou kombinézou s výšivkou “Mercedes Services” dal jasně najevo, o jak významný den se jedná.
Honza v sobotu se svým vlastnoručně zrenovovaným pionýrem nastoupil v kategorii “jawa pionýr bez úprav” a jeho hlavní starostí bylo, aby stroj vydržel po celých deset minut v běhu. Problém v podobě spadlého řetězu nastal naštěstí ještě před startem a pomohli jej spravit ochotní diváci. Do první rozjížďky vystartoval velice dobře, zaujal druhou pozici a kontrolovanou jízdou si ji udržel až do cíle – na prvního Pepu Talafu přeci jen neměl. Ve druhé jízdě sice dojel až třetí, ale hlavní je, že motor vydržel, motocykl se při skocích nerozpadl (mnoho nechybělo) a Honza si neustlal v žádné zatáčce. Den strávený “mezi svými” tak korunoval krásný stříbrný věnec za druhé místo.
Tomáš v kategorii “jawa pionýr s úpravami” skončil na čtvrtém místě, vynahradil si to ale ve sprintu. Vašek se svým strojem hanlivě nazývaným “sekačka” jel v kategorii ostatní a kdyby mechanik trochu nepodcenil přípravu stroje, kdo ví, jak by to dopadlo – takto se díky poruchám v obou jízdách musel spokojit s cenou útěchy.
Sobota nabídla krásné slunečné počasí (i když mlhy cestou a ranních minus šest v místě konání zpočátku moc nadějí nedávaly) a zvuk motorů se ozýval do pozdního odpoledne. Přinutit jezdce (mladé i staré) slézt z motorky, naložit je do auta a vyrazit domů dalo dost práce.
Galerie
Kompletní fotogalerii našich motoristů najdete na klubovém Rajčeti.