Čínská startovka

2017_chengduUCI dnes zveřejnila startovní listinu na mistrovství světa, které se odehraje příští týden v čínském Chengdu. Je to docela zajímavé čtení. Nechybí v ní přehledy startujících podle zemí, kontinentů a kategorií: například americký kontinent nemá v trialu jediného zástupce. Česká republika vyslala do soutěže 4 závodníky.

V kategorii elite 20″ (kterou také UCI uvádí na prvním místě) je to Václav Kolář. Mezi 21 startujícími samozřejmě nechybí oba favorité šampionátu – Mustieles s Rosem. Z řady dalších dobře známých jmen zaujme Kazuki Terai.

V elite 26″ je přihlášeno 26 závodníků, což je hezká náhoda a číselná hříčka typu kombinace jablek s hruškama 🙂 V této kategorii Česká republika letos zastoupení nemá, na rozdíl od Slovenska, které na soupisku uvedlo Štefana Pčolu. O titul bude samozřejmě bojovat trojice Carthy, Coustellier, Hermance, ale rozhodovat se bude až v závodě – nezapomínejme, že se letos jede podle zcela jiných pravidel a to může kartami klidně zamíchat.

Zastoupení nám nechybí v kategorie women elite. Mája Křivová díky svým zkušenostem stále patří k závodnicím, které mají ze 14 členného startovního pole šanci na postup do finále. I zde bude zajímavé sledovat souboj o světové prvenství. Pojede do Německa, Francie nebo Austrálie? Nebo někam úplně jinam?

Juniorské kategorie máme obsazené obě. V junior 20″ se mezi 21 závodníky představí Marek Pochtiol. Na velkém kole v junior 26″ pak nastoupí Tomáš Kočička. Tato kategorie je nejméně obsazená, startuje v ní pouze 9 jezdců.

Celkem tedy v trialu startuje 91 závodníků. Šampionát začíná ve čtvrtek 8. listopadu soutěží národních týmů, semifinále se jedou od čtvrtečního rána od půl deváté – harmonogram celého šampionátu je zde, časy jsou lokální (+8 hodin, podle našich hodinek tedy začínají v 0:30)

Samotné město Chengdu (Čcheng-tu) je hlavním městem provincie Sečuán (ano, to je tam, jak dělají ta pálivá jídla) a se svými přibližně více než 11 miliony obyvatel (kdo by se s tím počítal?) je pátým největším sídlem v zemi.

Příspěvek byl publikován v rubrice UCI. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *